آدرس : مازندران، ساری، خیابان شیخ طبرسی

ایمیل : info@icarus.ir

شماره تماس : 00955 333 011

...Loading

دستورالعمل نحوه محاسبه متراژ کابینت آشپزخانه در شرکت ایکاروس

محاسبات کابینت زمینی و دیواری با متراژ طول محاسبه می شوند، که در مجموع یک مترکابینت دیواری %40 و یک متر کابینت زمینی 60% از یک متر کابینت محسوب می شود. این جمله ای آست که تقریباً همه کسانی که یک بار به دنبال تعویض یا خرید کابینت بوده اند شنیده اند و از اصول اولیه محاسبه می باشد ولی شاید برای شما هم پیش آمده باشد که طبق این روش متراژ آشپزخانه خود را حساب کرده باشید ولی با متراژی که سازنده به شما اعلام می کند تفاوت چشمگیری داشته باشد و این مسأله شما را دچار سردرگمی کند. برای حل درست این مسأله باید اطلاعات جامع و درستی از محاسبه استاندارد داشته باشید.

                 

ابعاد استاندارد کابینت زمینی به شرح ذیل می باشد:

(ارتفاع) H=72 CM    (عرض) W=100 CM    (عمق) D=55 CM

 

طول کابینت زمینی با عمق و ارتفاع استاندارد که اعداد آن در بالا ذکر شد با ضریب 1 در طول ضرب می شوند و طول نهائی کابینت زمینی محاسبه می گردد و این عدد 60% متراژ کلی کابینت محسوب می گردد.

ابعاد استاندارد کابینت دیواری به شرح ذیل می باشد:

(ارتفاع) H=70 CM    (عرض) W=100 CM    (عمق) D=30 CM

 

طول کابینت دیواری باعمق و ارتفاع استاندارد که اعداد آن در بالا ذکر شد با ضریب 1 در طول ضرب می شوند و طول نهایی کابینت دیواری محاسبه می گردد و این عدد 40% متراژ کلی کابینت محسوب می گردد.

نکته قابل توجه تفاوت بین خریداران و فروشندگان و سازندگان در محاسبات متراژ کابینت آشپزخانه در تغییراتی که در ابعاد استاندارد براساس انواع سبک های موردنظر و یا محدودیت های فضا و یا سلیقه طراح صورت می گیرد دقیقاً در این حالت محاسبات درست می تواند به شما در میزان هزینه ای که بابت آشپزخانه لحاظ می کنید بهینه کند. غالبا خریداران از نحوه محاسبه درست بی اطلاع هستند.  هویت اصلی شرکت ها و سازمان ها در ارائه خدمات درست در این بخش پدیدار می شود.

محاسبات درست با توجه به تغییر در سایزهای استاندارد در کابینت ها در ارتفاع و عمق با ذکر مثال بشرح ذیل می باشد:

به طور مثال کابینت های ایستاده در تمامی سبک های کابینت مورد استفاده می باشد. حال محاسبه متراژ کابینت ایستاده کنار یخچال همان طور که ملاحظه می کنید:

ارتفاع کابینت کمدی 240 cm می باشد این کابینت جزء کابینت زمینی می باشد.

به دلیل عمق بالاتر از 55 cm که جزء مشخصه کابینت زمینی می باشد

و کابینت استاندارد دارای ارتفاع 72 cm می باشد.

در این صورت باید ضریب ارتفاع محاسبه گردد

240 ÷ 72 = 3.33

 

اگر در عمق هم اختلافی باعمق استاندارد وجود داشته باشد عمق کابینت مورد محاسبه برعمق استاندارد تقسیم می شود تا ضریب عمق لحاظ گردد.                                                    70 ÷ 55 = 1.27

برای محاسبه متراژ طولی کابینت ایستاده ضرائب به دست آمده در هم ضرب می شوند و عدد به دست آمده در طول کابینت مورد محاسبه ضرب می شود و عدد به دست آمده صحیح ترین عدد در محاسبات متراژی کابینت کمدی می باشد. اعمال هرگونه ضریب دیگر در این محاسبات غلط می باشد. و گاهی بعضی از سازندگان به دلیل مطلع نبودن خریداران روش های دیگری را برای محاسبات درنظر می گیرند که باعث ضرر و زیان خریداران می شوند.

3.33 × 1.27 × 60 cm = 253 cm

عدد به دست آمده از تبدیل یک کابینت غیراستاندارد به کابینت استاندارد به دست آمده است.

اگر دقت کرده باشید اساس محاسبات به دست آوردن متراژ واقعی براساس ادله ریاضی می باشد و هیچگونه سلیقه ای در محاسبات صورت نمی گیرد. بعضی از سازندگان برای ابعاد کمتر از ابعاد استاندارد همان ابعاد استاندارد را جهت محاسبه متراژ لحاظ می کنند و آن را به عنوان پرت کار اعلام می کنند ولی در شرکت ایکاروس متراژ واقعی طبق توضیح داده شده اعمال می گردد و مشتریان می توانند از این مزیت رقابتی شرکت به نفع خود استفاده کنند.

نکته قابل توجه دیگر در تعیین میزان متراژ کابینت بعد از محاسبات کابینت غیراستاندارد به کابینت استاندارد در آشپزخانه هایی است که کابینت آن ها به صورت L یا U است و روش محاسبه درست آن به شرح ذیل می باشد. در صورت طراحی کابینت های کنج در صورت داشتن ثابتی دو ضلع کوچکتر محاسبه می گردد و در صورت ساخته شدن کابینت و کنج دو ضلع بزرگتر به عنوان اساس محاسبه قرار می گیرد.

اگر در متراژ زمینی ماشین لباسشویی و یا ماشین ظرفشویی و گاز مبله قرار داشته باشد از متراژ طول کابینت کسر می شود و ابعاد استاندارد آن طول 65 CM  می باشد.

در کنج و گوشه های کابینت آشپزخانه همان طور که در بخش زیر محاسبه متراژ اشاره شده محاسبات به صورت یکطرفه می باشد. که در اینحالت در کابینت زمینی 60 cm و در کابینت دیواری 30 cm در کل 45 cm از متراژ کلی کابینت کسر می گردد.

تمامی محاسبات و تعیین مبلغ نهایی فروش قبل از اعمال قرارداد اعلام می گردد و هیچ مواردی بعد از قرارداد به مشتری اعلام نمی گردد و تمام توضیحات لازم به مشتریان به صورت کامل توسط کارشناس مربوطه ارائه می گردد. در هنگام رویت طراحی محصولات نقطه نظرات مشتریان در حضور مشتری توسط طراحان مجرب و کار آزموده در طراحی موردنظر اعمال می گیرد و مشتریان می توانند نظرات خود را در سریع ترین زمان ممکن مشاهده نمایند. به طور کلی تغییرات در طراحی در حضور مشتری صورت می گیرد. بعد از اعمال قرارداد تصاویرهای نهایی و نقشه Cad و3D محصول موردنظر دارای ابعاد به مشتریان داده می شود تا از ویژگی های ظاهری و ابعادی محصولات خریداری شده قبل از تحویل مطلع باشند و در هنگام تحویل محصول هم مشکلی پیش نیاید. بهترین ویژگی یک محصول جهت خرید مطمئن خدمات پس از فروش آن می باشد. کلیه محصولات خریداری شده توسط مشتریان در شرکت ایکاروس دارای ده سال خدمات پس از فروش رایگان می باشد که به صورت سالیانه توسط کارشناسان مربوطه بازدید و هرگونه نقص و خرابی احتمالی به صورت رایگان اصلاح می شود

پهلو رنگی(درب نما)

    • قبل از توضیح درب نما یا پهلورنگی باید بدانیم یک متر کابینت شامل چه قطعاتی می باشد اگر یک متر کابینت زمینی یا دیواری داشته باشیم شامل دو عدد پهلو یا دیواره، یک عدد کف و یک عدد طاق (سقف) می باشد که در شرکت ایکاروس بدنه های کابینت (یونیت) از جنس  16MDF میل یلدیز ترکیه می باشد که لبه های آن از نمای روبرو و زیر کابینت دیواری دارای نوار  2 PVC میل همرنگ درب می باشد که با اتصالات  Minifix(الیت) به هم متصل می گردد و درب کابینت می تواند از هر جنس با هر رنگی که شما برای آشپزخانه خود انتخاب کردید به همراه لولا، دستیگره پایه و صفحات (برای کابینت زمینی)، ریل کشوها باشد.

    • در گذشته که بدنه های کابینت به صورت فلزی بود بدنه های کابینت را یکدست رنگ می کردند و هزینه ای را در پهلوهای کابینت زمینی یا دیواری که در معرض دید بود متحمل خریدار نمی کرد ولی در ساخت کابینت های آشپزخانه جدید امروزی معمولاً MDF هم رنگ درب یا چوب قرار می گیرد زیرا نمی توان آن را به رنگ بدنه ها که عموماً سفید هستند رها کرد.

    • حال به MDF یا چوب همرنگ دربها که در پهلوهای بدنه های در معرض دید قرار می گیرند را پهلو رنگی یا درب نما می گویند این بحث اصلی درب نما می باشد و هزینه آن برحسب متر مربع محاسبه می شود.

    • از دیگر جاهایی که درب نما استفاده می شود می توان به کاورهای دور هود و فضاهایی که دکوری ساخته می شود، نماهای پشت این و یا جزیره ها که رو به پذیرایی قرار می گیرند و کاورهای دور یخچال که در آن ها MDF های رنگی (صرفاً جهت زیبایی می باشند) نام برد.


    شرکت صنایع چوب ایکاروس